Možná si říkáte, proč je tahle rubrika na portálu
o módě?

 

Odpověď je jednoduchá: vůně je módním doplňkem téměř od stejné chvíle, kdy se první jeskynní dáma rozhodla, že si svou kožešinu o něco zkrátí a na topík ukradne jeskynnímu pánovi trochu z barviček, kterýma včera vymaloval obývák (ona by stejně místo těch bizonů měla na stěnách raději něco modernějšího). Pod oči trochu uhlíku z ohniště a … hele, ty kytky, co rostou v předzahrádce, tak fajně voní, trochu si nasypu do dekoltu. To se bude jeskynnímu pánovi líbit, až se vrátí z lovu na mamuta.

No, možná si trochu vymýšlím, ale každopádně existují nálezy z období z období starověku, které nasvědčují tomu, že v oblastech středomoří už fungovaly „kosmetické továrny“ s docela slušnou sériovou výrobou. Dokonce se dnes v některých muzeích můžete setkat s merchandisem ve formě parfému zrekonstruovaného podle nalezené receptury, nebo dokonce podle archívních zbytků vůní.

Na Blízkém východě v továrnách ale nenakupovali. Tam měla téměř každá rodina svůj rodinný recept na vůně pro pány, vůně pro dámy i na směsi do kadidelnic. Tyhle receptury se dědily z generace na generaci (někde to funguje dodnes) a pečlivě tajily před sousedama.

Avenir Light je čistý a stylový druh fontu, který je oblíben designéry. Je snadný pro čtení a skvělý pro nadpisy, odstavce a další.